Forum www.fordmotorsport.fora.pl Strona Główna www.fordmotorsport.fora.pl
Ford Capri Escort Fiesta Focus Mondeo Scorpio Sierra RS, RS Turbo, Cosworth, ST, XR
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

stafcio - Escort RS Turbo Seria2
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fordmotorsport.fora.pl Strona Główna -> Samochody - projekty, naprawy, odbudowy / RS Rallye Sport
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Czw 13:36, 23 Lip 2009    Temat postu: stafcio - Escort RS Turbo Seria2

Rok produkcji 1989 marzec.
kolor szary metallic.
auto w większości jest serią.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

jeżeli chodzi o stan samochodu, to jest kiepski. silnik cierpi na overboost spowodowany pewnie przez nieszczelny dolot. w najbliższej przyszłości będę musiał uszczelnić kolektor. być może montaż mbc pomoże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stafcio dnia Wto 22:12, 28 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radkalkin
wow, rozpisuję się!



Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: litzmannstadt

PostWysłany: Czw 18:42, 23 Lip 2009    Temat postu:

3 zdjęcie od dołu,
trochę przesadzono z PSem ;] ale ogólnie zdjęcia niezłe, no i Escort prezentuje się o niebo lepiej niż w garażu!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Pon 22:49, 27 Lip 2009    Temat postu:

no tak, dopiero teraz zobaczylem ze przesadził Smile

co do auta to taki maly update
poczyniłem zakupy:
-wentylator chłodnicy (przeznaczony do RS, do tej pory miałem 4 listkowy o średnicy ok 25cm - przez to nie chłodziło się należycie) o średnicy takiej jak wysokość chłodnicy.
-przewody podcisnienia samco (do kolektora od komputera, od turbiny do sem-mbc
-oświetlenie przednie (dwa reflektory i dwa kierunki) - nareszcie coś widać Smile
-mbc do regulowania ciśnieniem doładowania
-dwa płótna z włókna węglowego do wykonania podstawki-płytki pod zegary
-manometr do 1bar do mierzenia doładowania. wiem, że nie wygląda to najlepiej ale nie chcę kupować gównianego wskaźnika za 60pln datego muszę poczekać z zakupem na lepsze czasy. swoja drogą ten wskaźnik całkiem dobrze się spisuje.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


jako że miałem problemy z overboost postanowilem zdjac kolektor dolotowy, wymienic uszczelki i uszczelnic go. a jako ze nie lubie brzydoty i brudu postanowilem pomalowac pare elementów. tak wiec na warsztat lakierniczy poszły: pokrywa zaworów, kolektor ssacy, przepustnica, dolot. Smile
musze powiedziec, że po pomalowaniu dolotu i pokrywy zaworów jestem zadowolony i wyszlo lepiej niz sie spodziewalem Smile
tym razem nie dalem do piaskowania, przy remoncie generalnym zrobie piaskowanie.
czyszczenie odbylo sie z pomocą mocnej chemi wurth i karchera przemyslowego.

niestety po zamontowaniu mbc cisnienie doladowania rosnie do 1bar Sad niewiele pomoglo "poluzowanie" silownika waste gate. musze jeszcze sprawdzic czy cisnienie doladowania spadnie po calkowitym zdjeciu silownika z waste gate. jak nie, to byc moze mam zatkany wydech.

aha, w komorze silnika zawital kawalek tuningu, przewody samco Smile
mam nadzieje ze po zlozeniu dolotu komora silnika zyska na wyglądzie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Wto 22:22, 28 Lip 2009    Temat postu:

kolejny zakup poczyniony Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trzecieu
świeżak



Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:16, 29 Lip 2009    Temat postu:

możesz napisać więcej ochemii wurth. Jak wyglądała procedura czyszczenia, dokładnie jaki środek.

Fajnie się prezentuje. Czemu chcesz zejść poniżej 1 bara?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Śro 9:05, 29 Lip 2009    Temat postu:

na razie chcę ustalić wartość fabryczną doładowania i sprawdzić silnik przy takich parametrach (moc, moment) dopiero później jak będę wiedział, że silnik jeszcze coś może, to będę go podkręcał.

co do chemii, to najważniejszym, najlepszym i najskuteczniejszym środkiem do mycia jest Zmywacz uniewersalny Wurth.
Zmywa on praktycznie wszystko (olej, smar, produkty ropopochodne-gumy, klej).
Jest to bardzo dobre środek do umycia silnika od spodu. Preparat wysusza olej po czym można go szczotką zetrzeć.
[link widoczny dla zalogowanych]

dodatkowo użyłem karchera przemysłowego spalinowego, w którym był płyn do mycia. dzisiaj się dowiem jaki to płyn to podeślę info.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Pon 13:39, 03 Sie 2009    Temat postu:

na spocie fiestaklubpolska w czasie jak poszedłem po napój, chłopaki szukali dziury w całym
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


jak widać pod maską jest trochę czyściej. zdjąłem kolektor ssacy, wyczyscilem pomalowalem podkladem i farbą do felg. przy montazu uszaczelnilem porzadnie silikonem.
teraz mieszanka jest zła bo ma za malo powietrza.
turbina pracuje jak trzeba, dzięki mbc reguluję doładowanie.
jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Pią 9:20, 21 Sie 2009    Temat postu:

jeżeli chodzi o silnik, to doładowanie zostało opanowane i jest w granicy 0,5bar.
niestety coraz bardziej się przekonuję do przejścia na efi i komputerowe sterowanie wtryskiem paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Wto 11:40, 15 Wrz 2009    Temat postu:

auto zostało odstawione na bok.
[link widoczny dla zalogowanych]

jak zrobi się zimno wstawię go do garażu i zacznę powoli rozbiórkę.
mimo, że jeździ, to nie ma przyjemności jak co chwilę coś się sypie.

mam plan odremontowania go całkowicie. co z tego wyjdzie, to się zobaczy.

zastanawiam się nad silnikiem. bo może warto zamontować zetec? z drugiej strony może lepiej jest przejść na EFI?

fotki bede wstawial w miarę upływu czasi i akcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stafcio dnia Sob 10:25, 19 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s_damian
wow, rozpisuję się!



Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pią 21:30, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Stafcio montuj 2.0 zeteca albo 2.0 RSa

ja tak samo zdecydowalem sie na nowszy silnik Smile

RST moze i da wiecej radosci z jazdy ale spojzmy prawdzie w oczy to stary silnik i jesli sie nie ma kontaktow w UK to szkoda zachodu moim zdaniem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez s_damian dnia Pią 21:31, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Sob 10:27, 19 Wrz 2009    Temat postu:

zastanawiam się nad tym.
załóż temat o swoim aucie tutaj i pokazuj jak robisz swapa na zetec. czy turbine dołączysz do zeteca czy zrobisz n/a?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bizon
świeżak



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Sob 13:06, 19 Wrz 2009    Temat postu:

Wszysto idzie kupic z uk tylko trzeba chciec i troche czasu poswiecic jak cos trzeba to pisac mam kuzyna w uk ktory moze załatwic cześci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s_damian
wow, rozpisuję się!



Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Sob 15:45, 19 Wrz 2009    Temat postu:

zaloze temat tylko spokojnie:) ja wkladam 2.0 n7a z RS2000

na srode przewiduje wlozenie silnika do budy na sobote jestem umowiony z gosciem ktory bedzie mi laczyl moja wiazke z wiazka z RSa w jedna


a czy potem beda jakies komplikacje to nie wiem bo nie wiem jak ten silnik pracowal u poprzednika czy wogole pracowal.....


a jeszcze powiem tyle ze za niedlugo przyjedzie do mnie blok ze scorpio 2.3Smile podobno noweczka:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bizon
świeżak



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Sob 19:13, 19 Wrz 2009    Temat postu:

blok od scorpio nie nadaje sie turbienia a pozatym 2,3 nie trobi szalu z osiagami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stafcio
Administrator



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: waRSzawa

PostWysłany: Nie 22:39, 20 Wrz 2009    Temat postu:

[quote="s_damian"]a czy potem beda jakies komplikacje to nie wiem bo nie wiem jak ten silnik pracowal u poprzednika czy wogole pracowal.....
quote]

no to nie wiem czy to dobry pomysł wkładać go bez wiedzy w jakim stanie on jest.
czas pokaże Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fordmotorsport.fora.pl Strona Główna -> Samochody - projekty, naprawy, odbudowy / RS Rallye Sport Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin